Friday, January 1, 2010

Padah Meminum Teh Ais di pagi hari ~

tajuk macam cite Shin Chan kan..ahaha. ermm, nak tau padah minum teh ais? 1 mlm bermula tahun 2009 smpai la 2010, saye menanggung kesakitan perot yang teramatttt sangat. perot ku masuk angin. bkn sbb tak mkn, mkn byk dh, sbb minum teh ais pagi tu..pdn muke saye.. :'p perot jenis tak tahan. mmg sakit gile2, terbongkok2 menahan perot.sampai asik nak marah je. bunyi bising sikit, saye rase nk mengamuk. hubby cakap mcm kene rasuk.huhu. tp mmg siyes! saket sangat2! tak pernah saye kene sakit perot disbbkan angin sehingga sebegitu rupa. sampaikan nk tgk cite kegemaran pon tak larat dh. tgk bunge api kat tb pon ala kadar je. mencucuk2, memulas2.. Tuhan saje yg tau.

balik keje tu sampai2 kat rumah MIL, saye da mule sakit. suruh hubby letak minyak n urut2. lepas tu semakin menjadi2 sampai tertunduk2 tau bile serangan berlaku. hubby ajak gi klinik. doc bg ubat angin, sakit perot ngan gastrik. aii..apela nasib. plan mlm td nk gi mkn shushi. nk gi jejalan. tp uwaaaaaaaaaa...dok umah menahan saket. cian mak n hubby, bergilir2 mengurut perot saye ni. pasni saye snap gamba ubat2an. ari ni masih ade sikit2 tempias sakit tu. wlaupon tak mcm mlm td. tp stil tak sembuh 100%.leh lagi gorengkan aym kunyit utk my hubby, wat dadih vanilla kesukaan die. :))

4 comments:

  1. yea..ive always had the same problem :P

    say no to teh ais :)

    ReplyDelete
  2. u pon slalu kene? tapi sedap teh ais tu..cmne takleh minum dah.. :(

    ReplyDelete
  3. Owh...memang ramai ada problem nih..minum air pape pun sakit perut..huhuh

    ReplyDelete
  4. kizz: tp b4 thus tak penah kene tau..dlu slalu gak minum teh ais..isk2..

    ReplyDelete